Koja je realna uloga odgojnih ustanova za djecu najmanje dobi? Koliko na djecu utječe okolina u kojoj odrastaju u dobi kad još ne znaju ni govoriti?
Mnoga istraživanja ukazuju na važnost razvoja djeteta u najranijoj životnoj dobi, posebno u prve tri godine života. Psihološki razvoj osobe do treće godine života završen je 85%, dok su razvoj misaonih sposobnosti i sposobnost učenja 60% završeni do četvrte godine. Većinu sposobnosti, naročito spoznajnih, dijete razvija do svoje šeste godine. Upravo u tom razdoblju dijete najviše uči od svoje okoline.
Izgradnja objekata za najmlađe nije važna samo kako bi broj izgrađenih jaslica i vrtića bar približno zadovoljio potrebe već i kako bi djeca odrastala i stjecala prva saznanja u promišljenim i njima prilagođenim prostorima. U nedostatku sustavnog planiranja i građenja prostora za dječji razvoj i igru potrebne jedinice ponekad nastaju, u vidu samoprilagođenih formi, izvan sustava i bez nadzora.